De ontwikkeling van de Onderwijsboulevard is bijna klaar. In de meivakantie werd een van de laatste belangrijke mijlpalen behaald: de nieuwe centrale entree werd in gebruik genomen en het laatste deel van de binnenstraat is geopend.
Voor sommige bezoekers is het even wennen. Wie na de meivakantie op school komt, kan niet meer via de ingang aan de Columbuslaan naar binnen. De nieuwe centrale hoofdingang zit aan de Australiëlaan 25. Wie op de fiets of scooter komt, komt aan de parkzijde aan de Aziëlaan bij de stalling en kan aan die kant naar binnen.
Vanaf de centrale ontvangsthal kunnen bezoekers twee kanten op. De ene kant leidt via de binnenstraat naar bouwdelen A, B, C, D en E. Nieuw is dat ook het tweede deel van de binnenstraat open is. Vanaf daar komen studenten, medewerkers en bezoekers in bouwdelen F, G en H.
Een multifunctionele ruimte
De hele binnenstraat in ingericht om te studeren, werken, overleggen en ontmoeten. De picknicktafels zijn ideaal om aan te lunchen. Voor mensen met een laptop zijn er voldoende zitplaatsen met een stopcontact. Uitrusten en bijkletsen kan op de tribune bij de entree. En wie zich wil afzonderen kiest voor een geluidsabsorberende stoelkuip. Op dit moment wordt er nog gebouwd aan een theaterzaal en een brasserie, om nog meer praktijkonderwijs mogelijk te maken. Deze worden in de eerste helft van studiejaar 2023/2024 opgeleverd.
Over de MBO Utrecht Onderwijsboulevard
De Onderwijsboulevard is ingericht voor toekomstgericht onderwijs. De vernieuwde onderwijslocatie sluit aan bij de onderwijsvisie van MBO Utrecht. In de gebouwen krijgen studenten en medewerkers ruimte om grenzen te verleggen, kansen te zien en iets nieuws te creëren. Ieder gebied krijgt een eigen DNA, iedere academie een eigen kleinschalige thuisbasis. Zodat we studenten de persoonlijke aandacht en veiligheid kunnen bieden die MBO Utrecht kenmerkt.
We beschikken over up-to-date praktijklokalen, projectruimten, theorielokalen en individuele flexwerkplekken. Dankzij een hoge mate van flexibiliteit van de gebouwen kunnen we uitstekend anticiperen op actuele en toekomstige (onderwijs)ontwikkelingen.